KABUPATEN
GROBOGAN
Menyimak (Mujimin)
KOMPETENSI
DASAR
|
INDIKATOR
|
JENIS
MENYIMAK
|
SISIPAN
|
-
Mendengarkan cerita rakyat yang disampaikan
secara langsung / rekaman
|
- mampu menyebutkan tokoh(paraga) dari cerita
- mampu menyebutkan watak dari tokoh
- mampu membedakan penggunaan
unggah-ungguh basa (undha usuk basa)
|
- dictoglos
|
-parama sastra(b.krama)
-kagunan basa
(unen-unen)
|
A.
DICTOGLOS
Samin Suro sentiko menika saking trah keturunan Surokarto.
SS lahir ing Dhusun Plasa Kediren Randhublatung. Asma timuripun inggih menika
Raden Kohar. Salajengipun SS dipung anggep tokoh ingkang waskitha amargi
kagungan kaluwihan. Amargi kaluwihan menika, lajeng ngawontenaken piwulang
Kejawen. Anangig, sejatosipun namung kangge nutupi ajaran islam ing wekdal
semanten ajaran islam menika mboten dipun remeni Kolonial belanda. Antawis
ajaranipun saminnandur lombok mboten tela, nandur jagung mboten panen pari, tegesipun
tiyang menika ngundhuh wohing pakarti piyambak-piyambak. Kaping kalihipun
kangge cara mbegal kolonial belanda kanthi cara alus, tuladhanipun mboten purun
gotong royong, rondha, mbayar pajek lan sanes-sanesipun. Samin anggenipun
ngawontenaken perjuangan wonten ing Dhusun Klapa dhuwur blora.
Lan sapiturute
no
|
Paraga
|
Wilangan
|
1
|
|
|
2
|
|
|
3
|
|
|
4
|
|
|
5
|
|
|
6
|
|
|
Membaca (L Yuyun )
NO
|
KD
|
INDIKATOR
|
MODEL
PEMBELAJARAN
|
SINTAKMATIK
|
1
|
Membaca indah
Geguritan
|
- Membaca geguritan berdasarkan pelafalan yang tepat.
-Membaca geguritan berdasarkan intonasi yang tepat.
-Membaca geguritan dengan ekspresi yang tepat
|
Permodelan
|
-Satu siswa sebagai model, mendemonstrasikan geguritan yang dipilih (nggurit)
-Siswa yang lain menyimak mencermati pembacaan geguritan.
-Siswa mengomentari cara membaca geguritan (pelafalan, intonasi, dan
ekspresi).
-Siswa dan guru berdiskusi cara membaca geguritan (pelafalan,
intonasi, dan ekspresi) yang tepat.
-Siswa membaca geguritan
berdasarkan pelafalan yang tepat.
-Siswa membaca geguritan berdasarkan intonasi
yang tepat.
-Siswa membaca geguritan dengan
ekspresi yang tepat.
-Guru melakukan evaluasi.
|
Menulis (Agus Yuwono, M.Pd)
RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (4)
1.
Identitas
Mata Pelajaran : Bahasa Jawa
Kelas/Semester : X/GASAL
2.
Standar Kompetensi
Mampu mengungkapkan
pikiran, pendapat, gagasan, dan perasaan dalam berbagai jenis karangan
nonsastra maupun sastra menggunakan berbagai ragam bahasa Jawa sesuai dengan unggah-ungguh dan menulis dengan huruf
Jawa.
3.
Kompetensi Dasar
Menulis geguritan.
4.
Karakter Bangsa
-
Percaya diri
-
Menghargai orang lain
-
Tanggung jawab
5.
Indikator
·
Menentukan tema geguritan.
·
Menuliskan
perasaan dalam bentuk larik-larik kalimat.
·
Menentukan diksi.
·
Menulis geguritan sesuai dengan watak/
karakter.
6.
Tujuan Pembelajaran
1. Menentukan tema geguritan.
2. Menentukan diksi, kata-kata yang indah.
3. Menuliskan
ungkapan-ungkapan yang indah.
7.
Metode/Pendekatan
diskusi, praktik
8.
Sumber/Bahan/Alat
Antologi Geguritan,
Geguritan ing Kalawarti
Alat, Bahan
Tuladha
teks geguritan
9.
Alokasi Waktu
2 x 45’
10. Materi Pembelajaran
Geguritan
Tuladha Geguritan
AWAN IKI
Awan iki ora kaya adat saben
Awan iki beda saka biasane
Awan
iki dudu awan sing uwis-uwis
Awan
iki awan sing ora tak karepke
Awan
iki dudu pepinginanku
Awan
iki
Awan
iki
Awan
iki
Oh.....
KEBACUT
Seneng dadi selawase
Jalaran ati wis kebacut
Kepincut marang karep
Kasep dadi angen-angen
Wis kedlarung karem sepisan-pisan ora
Mrasuk nyawiji karo nyawa
Ora kena selak kamangka
Pinesthi ora mesthi dimangerteni
Sapadha-padha titah sawantah
Urip kari nglakoni ora ana kang jalari
Amarga kabeh wis dadi
Kebacut mesthi nglakoni
Endhanana nanging mesthi
11. Skenario
Pembelajaran
Kegiatan Pembelajaran
|
Alokasi Waktu
|
Kegiatan Pembuka
Apersepsi
·
Siswa mendengarkan pembacaan teks geguritan.
·
Siswa mencermati kata-kata yang
indah.
·
Siswa mencermati ungkapan-ungkapan
yang indah.
Motivasi
·
Siswa membuat geguritan seindah
contoh.
|
10 menit
|
Kegiatan Inti
Eksplorasi
·
Siswa menyepakati satu tema geguritan.
·
Siswa menuliskan perasaan/ gagasan
ke dalam bentuk lari-larik kalimat.
Elaborasi
·
Siswa memasukkan
pilihan kata yang indah dalam geguritan.
·
Siswa memasukkan
ungkapan-ungkapan yang indah dalam geguritan.
·
Siswa membacakan geguritan didepan kelas.
Konfirmasi
·
Siswa mengkritisi geguritan teman.
·
Siswa
menyampaikan argumen tentang geguritannya.
|
70 menit
|
Kegiatan Penutup
Refleksi
· Siswa menikmati pembacaan geguritan
terfavorit.
|
10 menit
|
12.
Penilaian Hasil Belajar
Penilaian proses
No
|
Aspek yang dinilai
|
Skor
|
||
Maksimal
|
Minimal
|
Kurang
|
||
1
|
Kerapian tulisan
|
10
|
8
|
0
|
2
|
Produktifitas
|
20
|
15
|
0
|
3
|
Pilihan kata
|
20
|
15
|
0
|
4
|
Ungkapan yang indah
|
30
|
20
|
0
|
5
|
Pembacaan yang indah
|
20
|
15
|
0
|
|
|
100
|
73
|
|
Mengetahui, Grobogan, 11 Mei 2012
Kepala Sekolah Guru
Mapel
…………………….. ……………………………
Berbicara (p yitno)
NO
|
KD
|
INDIKATOR
|
MODEL
PEMBELAJARAN
|
SINTAKMATIK
|
1
|
Berdialog
menggunakan parikan/wangsalan
|
-bertanya
menggunakan parikan
-bertanya
menggunakan wangsalan
-menyampaikan ungkapan menggunakan parikan
-menyampaikan
ungkapan menggunakan wangsalan
|
Bermain peran
|
-Siswa menyimak video percakapan yang menggunakan parikan dan
wangsalan
-Siswa menemukan parikan dalam video
-Siswa menemukan wangsalan dalam video
-Siswa membuat paclathon berpasangan
-Siswa bertanya menggunakan parikan
-Siswa menjawab menggunakan parikan
-Siswa menyampaikan ungkapan menggunakan parikan
-Siswa berdialog di depan kelas berpasangan
-Siswa yang lain mencermati parikan dan wangsalan dalam dialog.
-Siswa mengomentari ketepatan parikan dalam dialog
-Siswa mengomentari ketepatan wangsalan dalam dialog
|
Tidak ada komentar:
Posting Komentar