Minggu, 13 Mei 2012

TUGAS WORKSHOP KAB GROBOGAN


KABUPATEN GROBOGAN
Menyimak (Mujimin)
KOMPETENSI DASAR
INDIKATOR
JENIS MENYIMAK
SISIPAN

-          Mendengarkan cerita rakyat yang disampaikan secara langsung / rekaman
- mampu menyebutkan tokoh(paraga) dari cerita
- mampu menyebutkan watak dari tokoh
- mampu membedakan penggunaan unggah-ungguh basa (undha usuk basa)
- dictoglos


-parama sastra(b.krama)
-kagunan basa (unen-unen)

A.      DICTOGLOS
Samin Suro sentiko menika saking trah keturunan Surokarto. SS lahir ing Dhusun Plasa Kediren Randhublatung. Asma timuripun inggih menika Raden Kohar. Salajengipun SS dipung anggep tokoh ingkang waskitha amargi kagungan kaluwihan. Amargi kaluwihan menika, lajeng ngawontenaken piwulang Kejawen. Anangig, sejatosipun namung kangge nutupi ajaran islam ing wekdal semanten ajaran islam menika mboten dipun remeni Kolonial belanda. Antawis ajaranipun saminnandur lombok mboten tela, nandur jagung mboten panen pari, tegesipun tiyang menika ngundhuh wohing pakarti piyambak-piyambak. Kaping kalihipun kangge cara mbegal kolonial belanda kanthi cara alus, tuladhanipun mboten purun gotong royong, rondha, mbayar pajek lan sanes-sanesipun. Samin anggenipun ngawontenaken perjuangan wonten ing Dhusun Klapa dhuwur blora.
Lan sapiturute

no
Paraga
Wilangan
1


2


3


4


5


6




Membaca (L Yuyun )
NO
KD
INDIKATOR
MODEL PEMBELAJARAN
SINTAKMATIK
1
Membaca indah Geguritan
- Membaca geguritan  berdasarkan pelafalan yang tepat.
-Membaca geguritan berdasarkan intonasi yang tepat.
-Membaca geguritan dengan ekspresi yang tepat
Permodelan
-Satu siswa sebagai model, mendemonstrasikan geguritan  yang dipilih (nggurit)
-Siswa yang lain menyimak mencermati pembacaan geguritan.
-Siswa mengomentari cara membaca geguritan (pelafalan, intonasi, dan ekspresi).
-Siswa dan guru berdiskusi cara membaca geguritan (pelafalan, intonasi, dan ekspresi) yang tepat.
-Siswa membaca geguritan  berdasarkan pelafalan yang tepat.
-Siswa membaca geguritan berdasarkan intonasi yang tepat.
-Siswa membaca geguritan dengan ekspresi yang tepat.
-Guru melakukan evaluasi.


Menulis (Agus Yuwono, M.Pd)
RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (4)

1.      Identitas
Mata Pelajaran     : Bahasa Jawa
Kelas/Semester     : X/GASAL

2.      Standar Kompetensi
Mampu mengungkapkan pikiran, pendapat, gagasan, dan perasaan dalam berbagai jenis karangan nonsastra maupun sastra menggunakan berbagai ragam bahasa Jawa sesuai dengan unggah-ungguh dan menulis dengan huruf Jawa.

3.      Kompetensi Dasar
Menulis geguritan.

4.      Karakter Bangsa
-          Percaya diri
-          Menghargai orang lain
-          Tanggung jawab

5.      Indikator
·      Menentukan tema geguritan.
·      Menuliskan perasaan dalam bentuk larik-larik kalimat.
·      Menentukan diksi.
·      Menulis geguritan sesuai dengan watak/  karakter.

6.      Tujuan Pembelajaran
1.      Menentukan tema geguritan.
2.      Menentukan diksi, kata-kata yang indah.
3.      Menuliskan ungkapan-ungkapan yang indah.

7.      Metode/Pendekatan
diskusi, praktik

8.      Sumber/Bahan/Alat
Antologi Geguritan,
Geguritan ing Kalawarti
Alat, Bahan
      Tuladha teks  geguritan
     
9.      Alokasi Waktu
2 x 45’

10.  Materi Pembelajaran
Geguritan
Tuladha Geguritan
AWAN IKI
Awan iki ora kaya adat saben
Awan iki beda saka biasane
Awan iki dudu awan sing uwis-uwis
Awan iki awan sing ora tak karepke
Awan iki dudu pepinginanku
Awan iki
Awan iki
Awan iki
                Oh.....


KEBACUT
Seneng dadi selawase
Jalaran ati wis kebacut
Kepincut marang karep
Kasep dadi angen-angen
Wis kedlarung karem sepisan-pisan ora
Mrasuk nyawiji karo nyawa
Ora kena selak kamangka
Pinesthi ora mesthi dimangerteni
Sapadha-padha titah sawantah
Urip kari nglakoni ora ana kang jalari
Amarga kabeh wis dadi
Kebacut mesthi nglakoni
Endhanana nanging mesthi

11.  Skenario Pembelajaran
Kegiatan Pembelajaran
Alokasi Waktu
Kegiatan Pembuka
Apersepsi
·         Siswa mendengarkan pembacaan teks geguritan.
·         Siswa mencermati kata-kata yang indah.
·         Siswa mencermati ungkapan-ungkapan yang indah.
Motivasi
·         Siswa membuat geguritan seindah contoh.
10 menit
Kegiatan Inti
Eksplorasi
·      Siswa menyepakati satu tema geguritan.
·      Siswa menuliskan perasaan/ gagasan ke dalam bentuk lari-larik kalimat.

Elaborasi
·      Siswa memasukkan pilihan kata yang indah dalam geguritan.
·      Siswa memasukkan ungkapan-ungkapan yang indah dalam geguritan.
·      Siswa membacakan geguritan didepan kelas.
Konfirmasi
·      Siswa mengkritisi geguritan teman.
·      Siswa menyampaikan argumen tentang geguritannya.

70 menit
Kegiatan Penutup
Refleksi
·      Siswa menikmati pembacaan geguritan terfavorit.

10 menit

12.  Penilaian Hasil Belajar
Penilaian proses
No
Aspek yang dinilai
Skor
Maksimal
Minimal
Kurang
1
Kerapian tulisan
10
8
0
2
Produktifitas
20
15
0
3
Pilihan kata
20
15
0
4
Ungkapan yang indah
30
20
0
5
Pembacaan yang indah
20
15
0


100
73



Mengetahui,                                                               Grobogan, 11 Mei 2012
Kepala Sekolah                                                            Guru Mapel




……………………..                                                            ……………………………

 
 
Berbicara (p yitno)
 
NO
KD
INDIKATOR
MODEL PEMBELAJARAN
SINTAKMATIK
1
Berdialog menggunakan parikan/wangsalan

-bertanya menggunakan parikan
-bertanya menggunakan wangsalan
-menyampaikan ungkapan menggunakan parikan
-menyampaikan ungkapan menggunakan wangsalan


Bermain peran
-Siswa menyimak video percakapan yang menggunakan parikan dan wangsalan
-Siswa menemukan parikan dalam video
-Siswa menemukan wangsalan dalam video
-Siswa membuat paclathon berpasangan
-Siswa bertanya menggunakan parikan
-Siswa menjawab menggunakan parikan  
-Siswa menyampaikan ungkapan menggunakan parikan
-Siswa berdialog di depan kelas berpasangan
-Siswa yang lain mencermati parikan dan wangsalan dalam dialog.
-Siswa mengomentari ketepatan parikan dalam dialog
-Siswa mengomentari ketepatan wangsalan dalam dialog

 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar